Ik ben gast

Je wilt gewoon eens weten wat we doen elke zondag of je bent op zoek naar God. Dus besluit je om op zondag onze kerk binnen te lopen. Je voelt je een beetje een vreemde tussen alle andere mensen, die er blijkbaar elke zondag komen. Hoe lang duurt de dienst? Wat moet ik doen? Waar moet ik zitten? Allemaal vragen die misschien in je opkomen zodra je voet over de drempel hebt gezet. En dan ken je er ook nog eens niemand.

Voor God ben je echter geen vreemde! Daarom ben je van harte welkom in onze kerk en we hopen oprecht dat je een keer langskomt. Wij zien de kerk als een plaats waar wij Hem en elkaar mogen ontmoeten. Wees daarom alsjeblieft zo vrij om tegen iemand te zeggen: “Ik ben hier voor het eerst.” Diegene helpt je dan verder.

Je hoeft trouwens niet per se te doen wat iedereen doet. Voel je vrij om bij ons te zitten en met ons mee te luisteren. We verwachten niets van elkaar en dus ook niet van jou.